A Moment in Time
♔Tukar Skin SCM Music Player♔
21 March 2014 | 11:45 | 0 love drops
Assalamualaikum ^ ^

Yeee dah kenape aku ni rajin sangat nak buat TUTORIAL ni? Demam ke
ape ni? Hohohoho dulu dah buat tutorials but then pegi delete blog tu. Hahaha tak ke name nye kerja dua kali? Hiyya~ okay takmau membebel pepanjang.

Sape kat sini nak tukar dia punya SCM Music Player punya skin? Tahu kan amenda SCM ni?  Music player untuk yang nak letak lagu dalam blog macam kite punye tu lahh sayang  Okay to those yang xtahu tu boleh klik SINI !!!! Hmmm mana laaaa tahu kan bosan dengan skin yang dia bagi tu  So sini kite ade care cemana nak tukar. Actually semua ni kite buat sendiri *kira tutorial ni aku tak ada tiru sesapa pun okayyy* cari skin code apa try-try tukar sendiri and then hasilnya macam kite punye music player  Okay lets begin !

1. Korang pegi dekat http://www.playlist.me

2. Then klik dekat skin tu and pilih laa skin yang korang berkenan

tekan untuk si kecil ku membesar !
3. Lepas dah jumpe yang berkenan di mata hati kalbu korang, korang right-click mouse korang tu then pilih view page source


4. Okay part yang nie agak macam rumit lah sikit sebab korang nak kene menyelam dalam tuh nak kene cari code untuk skin yang korang nak *kalau nak cantik blog tu jangan laa putus asa ye* Untuk memudahkan laa, macam aku pilih yang gambar cupcake tu kan. so tekan CTRL+F then dalam kotak search tu taip lah cupcake ke ape yang berkaitan dengan gambar skin korang pilih . Dah jumpe tu korang tekan link tu , contoh ada di bawah ni


5. Dah klik link tu akan kuar lah gambar untuk skin yang korang pilih . Okay , yang nie korang kene copy link yang selepas tanda # okay ? tak faham tengok contoh bawah ni :


6. Lepas dah copy tu kan, pergi laaa dekat website SCM Music Player tu then masukkan code yang korang dah copy dekat Custom Skin CSS (optional)


7. Then tekan next yang ade kat bawah tu . Pilih lah lagu yang korang nak dalam youtube or soundcloud or mane-mane , ambil dia punya url paste lah dekat SONG URL tu then tekan next untuk nak autoplay ape. Dah siap semua tekan done the copy code yang dia bagi tu then letak laaa dalam template korang .

Okayyy itu sajalah cara nya  senang je sebenarnye . Yang penting nak buat nie jangan laaa stress-stress ape yerk  Kalau ada yang tak faham ke ape ke boleh tanya kat cbox atau leave kat comment  If nak copy tutorial nie , dipersilakan but make sure to make a credit to me okay ?

Bye ! Enjoy your new skin of SCM Music Player ! Thanks for the support 
Twitter : @Ohhh_NA
Wechat : Ohhh_NA


Hearts, ♥ Azira Nadia ♥

♥ Past / Future ♥